HUMANISTINĖS PEDAGOGIKOS MANIFESTAS
HUMANISTINĖS PEDAGOGIKOS MANIFESTAS
Preambulė
Prieš 25 metus grupė mokytojų novatorių paskelbė manifestą „Bendradarbiavimo pedagogika“ (Peredelkino, 1986 m.). Vėliau išspausdintose mokytojų novatorių susitikimų ataskaitose buvo nagrinėjami įvairūs bendradarbiavimo pedagogikos aspektai: „Asmenybės demokratizavimas (Cinandalis, Telavio rajonas, Gruzija, 1987 m.) „Atsinaujinimo metodika“ (Maskva, 1988 m.), „Žengiame į naują mokyklą“ (Krasnodaro kraštas, 1988 m.).
Bendradarbiavimo pedagogikos idėjas entuziastingai sutiko šimtai tūkstančių mokytojų, jų kūryba atgaivino ugdymo praktiką ir stumtelėjo mokslinę sąmonę - bendradarbiavimo principas tapo pedagogikos teorijos savastimi.
Tebūna šviesus „Učitelskaja gazeta“ vyriausiojo redaktoriaus V.Matveejevo ir iškilaus pedagogo mąstytojo S.Soloveičiko, tų susitikimų įkvėpėjų, atminimas.
Nuo tų dienų gyvenimas smarkiai persimainė: paskutinių dešimtmečių pokyčiai, įvykę pasaulyje, kelia didelį pavojų vaikų likimui ir švietimo ateičiai, skatina nerimauti dėl žmonijos dvasinio tobulėjimo, dėl gyvybės išlikimo Žemėje.
Kyla būtinybė priimti klasikines pedagogines vertybes su jų pamatinėmis dvasingumo ir humanizmo, meilės ir gerumo, taikos ir gėrio sąvokomis. Tik turint pakitusią pedagoginę sąmonę, besiremiančią šiomis sąvokomis, bus įmanoma įveikti švietimo „rykštę“ – autoritarizmą ir jo pasekmes: augantį šiuolaikinės visuomenės nedvasingumą ir amoralumą....