HUMANISTINĖS PEDAGOGIKOS MANIFESTAS

HUMANISTINĖS PEDAGOGIKOS MANIFESTAS Preambulė Prieš 25 metus grupė mokytojų novatorių paskelbė manifestą „Bendradarbiavimo pedagogika“ (Peredelkino, 1986 m.). Vėliau išspausdintose mokytojų novatorių susitikimų ataskaitose buvo nagrinėjami įvairūs bendradarbiavimo pedagogikos aspektai: „Asmenybės demokratizavimas (Cinandalis, Telavio rajonas, Gruzija, 1987 m.) „Atsinaujinimo metodika“ (Maskva, 1988 m.), „Žengiame į naują mokyklą“ (Krasnodaro kraštas, 1988 m.). Bendradarbiavimo pedagogikos idėjas entuziastingai sutiko šimtai tūkstančių mokytojų, jų kūryba atgaivino ugdymo praktiką ir stumtelėjo mokslinę sąmonę - bendradarbiavimo principas tapo pedagogikos teorijos savastimi. Tebūna šviesus „Učitelskaja gazeta“ vyriausiojo redaktoriaus V.Matveejevo ir iškilaus pedagogo mąstytojo S.Soloveičiko, tų susitikimų įkvėpėjų, atminimas. Nuo tų dienų gyvenimas smarkiai persimainė: paskutinių dešimtmečių pokyčiai, įvykę pasaulyje, kelia didelį pavojų vaikų likimui ir švietimo ateičiai, skatina nerimauti dėl žmonijos dvasinio tobulėjimo, dėl gyvybės išlikimo Žemėje. Kyla būtinybė priimti klasikines pedagogines vertybes su jų pamatinėmis dvasingumo ir humanizmo, meilės ir gerumo, taikos ir gėrio sąvokomis. Tik turint pakitusią pedagoginę sąmonę, besiremiančią šiomis sąvokomis, bus įmanoma įveikti švietimo „rykštę“ – autoritarizmą ir jo pasekmes: augantį šiuolaikinės visuomenės nedvasingumą ir amoralumą....
Read More

Penkių talentingų vaikų motinai gyvenimas – ne rožėmis klotas

Šis puslapis atspausdintas iš http://www.lrytas.lt Penkių talentingų vaikų motinai gyvenimas – ne rožėmis klotas Ernesta VINEVIČIŪTĖ 2011-05-01 Paauglės dailininkės Akiane Kramarik (16 m.) paveikslai įkainojami šimtais tūkstančių JAV dolerių. Lietuviško kraujo turinti menininkė – viena turtingiausių Amerikos paauglių. Jos motina, lietuvių pedagogo, rašytojo, kino ir teatro režisieriaus Vladislovo Blinstrubo duktė Foreli Kramarik (42 m.), įsitikinusi – kiekvienas gali užauginti talentingą vaiką. Sparčiai išgarsėjusios Akiane šlovės spinduliuose maudosi visa jos gausi šeima – tėvai ir keturi broliai Delfinijus, Žionlu, Ilia ir Aurelijus. Tačiau gyvenimą Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) iškeitusi į lietuviškąjį, Kramarikų šeima turtuose ir prabangoje nesimaudo. Gyvena, rodos, kiekvienai šeimai įprastą gyvenimą. Nemažą dalį uždirbtų pinigų Kramarikai aukoja labdaros organizacijoms. Akiane motina tikino, kad pinigai jų šeimai niekuomet nebuvo pagrindinis variklis ir troškimas. Prieš tris mėnesius atvykusi į Vilnių Kramarikų šeima apsistojo netoli Pilies gatvės, sostinės Senamiesčio širdyje, prie senojo Vilniaus universiteto ir Prezidentūros, dviejuose nuomojamuose butuose. Talentingajai Akiane priklauso atskiras butas. Kasdien tapančiai, poeziją rašančiai paauglei reikia tylos ir ramybės. O didelėje šeimoje to trūksta. Jau ne kartą...
Read More

Seksualinis švietimas švediškai

http://vinokuras.lt/seksualinis-svietimas-svediskai/ Arkadijus Vinokuras (žurnalistas, rašytojas, aktorius): Seksualinis švietimas švediškai Paskelbta 2011 balandžio mėn. 19 d. Bičiuliai, čia Švedijos šviet. minist. užsakytas seksualinio šviet. filmas skirtas 14-16 metų paaugliams. 700 000 švedų matė filmą. Pasižiūrėkite. Toks filmas Lietuvos mokykloms būtų neįmanomas. Patys švedai suskilę į dvi dalis. Viena pusė kaltina kitą, pastačiusią filmą, esant kraštutiniais liberalais-talibais. Ten pat kalbama ir apie homo, lesbo seksą. Įdedu pamąstymui. http://www.rfsu.se/sv/Sexualundervisning/RFSU-material/Sex-pa-kartan--filmen/ Pasakojimas rutuliojamas keturiems paaugliams klausinėjant seksualinio švietimo mokytojo. Filmo herojai yra skirtingų tautų ir seksualinės pakraipos. Pasakojama apie genitalijų sandarą, apie hormonų audras, apie tai, kas vyksta lytinių santykių metu. Mokytojas klausia paauglių ką galima daryti ir kaip elgtis sekso metu. Mokiniai atsako: galima čiulpti, liesti, ragauti, keisti pozas. Kalbama apie masturbaciją ir onanizmą. Aiškinama, kad principinio skirtumo tarp hetero ir homo sekso nėra, nes seksas yra seksas. Aiškinama mylėjimosi technika: kur liesti, kaip liesti ir t.t. Taip pat kalbama apie kontraceptinių priemonių naudą. Nerašau filmo recenzijos, tiesiog atpasakoju veiksmą. Nors ir kalbos...
Read More

Ekspertas: nebegalime būti tikri, kad tai, ko mokome šiandien, bus naudinga ateityje

Šis puslapis atspausdintas iš DELFI interneto vartų. Adresas http://www.delfi.lt/archive/article.php?id=44957999 Ekspertas: nebegalime būti tikri, kad tai, ko mokome šiandien, bus naudinga ateityje Mindaugas Jackevičius, www.DELFI.lt 2011 gegužės mėn. 1 d. 13:46 Mokyklose daugiau dėmesio reikia skirti ne žinioms, kurias galima rasti google, o gebėjimo mąstyti bei dirbti komandoje ugdymui. Tokiomis mintimis dalijosi Lietuvoje viešėjęs tarptautinių tyrimų OECD PISA vadovas prof. Andreasas Schleicheris. Pasak jo, nebegalime būti tikri, kad tai, ko mokome mokinius šiandien, bus jiems naudinga ateityje. A. Schleicheris dalyvavo Švietimo ir mokslo ministerijoje vykusiuose habil. dr. Meilės Lukšienės skaitymuose „Lietuvos švietimas: laimingos visuomenės paieškos“, skirtuose naujo laikotarpio švietimo strategijai modeliuoti. A. Schleicheris - tarptautinių tyrimų PISA vadovas. Praėjusį gruodį paaiškėjo, kad per trejus metus Lietuvos penkiolikmečių gamtos mokslų, matematikos ir skaitymo pasiekimai suprastėjo ir yra prastesni už vidutinius. Pasak A. Schleicherio, Lietuva atsidūrė šalia šalių, kurioms sekasi „ne taip gerai“. Geriausiųjų grupėje Kinija, Pietų Korėja, gerai sekasi, pavyzdžiui, Kanados, Suomijos, Estijos mokiniams. „Matematikos ar kitų dalykų rezultatai negarantuoja laimės, tačiau PISA tyrimų rezultatai rodo, kad gerai...
Read More

Prašome paremti mūsų veikla, skiriant jai 2 proc.

Laukelių pildymas 2 proc. skyrimo deklaracijoje, jei norite 2 proc. skirti Asociacijai "Šviesos kampelis": 1 laukelyje nurodomas nuolatinio Lietuvos gyventojo asmens kodas; 2 laukelyje - nuolatinio Lietuvos gyventojo vardas, pavardė; 3 laukelyje - gyvenamoji vieta ( miestas, gatvė, namo, buto numeris); 4 laukelyje - telefono numeris (laidinio ar mobiliojo telefono kodas ir numeris); 5 laukelyje - elektroninio pašto adresas ( jeigu toks yra); 6 laukelyje - ataskaitinis mokestinis laikotarpis, t.y. kalendoriniai metai, kuriais išskaičiuoto (mokėtino) pajamų mokesčio sumos dalis prašoma pervesti (skaičiuojama iš praeitų metų, todėl užpildyta 2010); 7 laukelyje - prašymo pildymo data ( metai, mėnuo, diena) - gali nesutapti su formos pristatymo į VMI data; 8 laukelyje pažymima „X“ ženklu pirminė forma, jeigu prašymas pateikiamas pirmą kartą, „X“ ženklu pažymima patikslinta forma, jeigu pateikiamas patikslintas prašymas; 9 laukelyje nurodomas paramos gavėjo(-ų) eilutės numeris. 10 laukelyje - paramos gavėjo identifikacinis numeris (kodas), t.y. tas paramos gavėjo numeris (kodas), kurį jam suteikė Juridinių asmenų registro tvarkytojas; "Šviesos kampelio" kodas, kurį reikia įrašyti į 10 laukelį: 300625407 11 laukelyje - pilnas arba...
Read More

Ar tėvai gali daryti įtakas mokyklai?

2011 03 29 "Šviesos kampelio" direktorė Jolanta Lipkevičienė dalyvavo "Marijos radijo" laidoje "Aktualijos" kartu su "Lietuvos tėvų forumo" atstovais. Laidos tema: "Ar tėvai gali daryti įtakas mokyklai?" Laidą galite išklausyti paspaudę nuoradą: http://ifile.it/40makt6/11-03-29_%28221%29%20Aktualijos%20%5BLaidos%20vedeja%20Lina%20Saluckiene%20Ar%20tevai%20gali%20daryti%20itaka%20mokyklai%20%5D.mp3...
Read More

Pasitarimas Seime

2011 03 23 įvyko Seimo nario Kazimiero Uokos ir Piliečių sąšaukos „Už dorą ir tautą“ inicijuotas pasitarimas dėl Tolerantiško Jaunimo Asociacijos vykdomų projektų, kurie paremti abejotinos kompetencijos asmenų tyrimu. Šis pasitarimas sušauktas reaguojant į Tolerantiškojo jaunimo asociacijos parengtą projektą apipintą tarsi nekaltomis frazėmis (paraiškos kodas VP1-2.2-ŠMM-05-K-01-043) „Mokytojų, moksleivių, tėvų ir NVO atstovų tarpkultūrinių gebėjimų plėtra“, kuriam prašoma 827 969,00 Lt suma, remiasi J. Reingardės, N. Vasiliauskaitės R. Erentaitės parengtu tyrimu „Tolerancija ir multikultūrinis ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose“. Minėtas tyrimas yra parengtas pabėgėlių integracijos programos rėmuose, tačiau tyrimo rekomendacijose kaip svarbiausia problema išskiriama tai, kad mokyklose per mažai kalbama apie homoseksualumą. Šio pasitarimo įrašą galite rasti: http://www.komentaras.lt/?p=8831...
Read More

Pirmoji “Tėvų paramos tėvams centro” sueiga

Galim pasidžiaugti, kad 2011 03 21 įvyko pirmoji "Tėvų paramos tėvams centro" sueiga Kauno m. M.Mažvydo vidurinėje mokykloje. Kauno Martyno Mažvydo vidurinės mokyklos „Tėvų paramos tėvams centras“ Data: 2011 03 21 Vieta: Kauno Martyno Mažvydo vidurinė mokykla Dalyvo: 11 tėvų Protokolo priede visų dalyvavusių parašai Pirmininkė: Jolanta Lipkevičienė Sekretorė: Eglė Bacevičienė PROTOKOLAS Nr. 1DGM Darbotvarkė : 1. Pristatyti „Tėvų paramos tėvams centro“ idėjos prigimtį 2. Išklausyti dalyvaujančiųjų tėvų įžvalgų, pasiūlymų 3. Apibendrinti esamą mokyklos situaciją 4. Numatyti tolimesnės veiklos sekančius žingsnius Nutarta bendru sutarimu : 1. Tėvams yra labai naudingas tarpusavio konsultavimas 2. Svarbu kryptingai suderinti su mokykla vaikų ugdymo pagrindines vertybes 3. Skleisti visais įmanomais būdais žinią telkiant tėvus bendrai veiklai 4. Pasikviesti į sekančią sueigą mokyklos soc. Pedagogą, psichologa ir kt. vaiko gerovės specialistus . 5. Siekti, kad moksleivių problemos būtų spręndžiamos ten kur jos kyla. Pirmininkė: Jolanta Lipkevičienė Sekretorė: Eglė Bacevičienė...
Read More

Apie Foreli Kramarik

Trumpai apie Foreli Kramarik. Gimusi Vilniuje. Vilniaus Mokslų Akademijoje gavo pedagoginį išsilavinimą. Vėliau kartu su tėvu atidarė mažą šeimyninę mokyklą, kurioje pats tėvas mokino vaidybos. 19 m. emigravo į JAV. Foreli yra rašytoja, lektorė, konsultantė ir kompozitorė. Kartu su vyru Mark Kramarik augina penkis vaikus - 19, 17, 15, 9 ir 3 metų amžiaus. Du vaikai ypač ypatingi! Akiane Kramarik – menininkė, pelniusi pasaulinį pripažinimą. Stulbina ne tik jos kūryba, bet ir gyvenimo istorija. Ilija Kramarik – jauniausias pasaulyje filosofas. http://jauni.lt/akiane-kramarik-indigo-jaunoji-menininke/ http://jauni.lt/ilia-kramarik-jauniausias-filosofas-indigo/ "Stiliaus" laida apie Foreli: http://www.lrt.lt/archyvas/?channel=234940§ion=2&filter=7031&record=52262_1300710969...
Read More

Susirašinėjimas su Švietimo ir mokslo ministro patarėju Albertu Lakštausku apie patyčias ir sm

2010-10-18 Laba diena p. A. Lakštauskai, Po susitikimo su Jumis pikete 2010-10-08 prie Švietimo Ministerijos, gerai apsvarsčius savo keliamą problemą ir Jūsų atsakymus, pasiryžau parašyti Jums laišką. Mano keliama problema: išginkime iš mokyklų smurtą ir patyčias. Jūs atsakėte, kad tai pat esate prieš smurtą ir patyčias. Paklausus Jūsų, ar mokykloje pakanka psichologų, soc. pedagogų šiai problemai spręsti, ar Jums žinoma, kad mokykloje dirbantys tie patys psichologai, socialiniai pedagogai, auklėtojai gina administracijos, direktoriaus, kolegų interesus, bet ne vaikų, Jūs atsakėte: Kiekvienas mokytojas turi būti ir psichologu ir soc. pedagogu. Per mokyklas sėkmingai keliauja prevencinės programos ir taip problema sprendžiama. Jūs, kaip Ministro patarėjas ir ŠM atstovas pateikėte ŠM požiūrį į smurto ir patyčių mokyklose reiškinį. Ir tokios ŠM nuostatos mane, kaip mamą, pilietę, tikrai neramina. Iš esmės tai atsiveria aiškus užburto rato reiškinys. Visos mokyklos žino, kad Lietuvos mokyklose patyčių problema gana išvešėjusi, bet visi nustumia tas problemas tarsi į kitas mokyklas, galvodami, kad jei problemų savo mokyklų aplinkose nepripažinsime tai jų ir...
Read More

Tėvų paramos tėvams centro kvietimas į steigiamąją sueigą

Kauno m. M. Mažvydo mokyklos bendruomenės nariai, dėkojame, kad palaikote mūsų idėją steigti mokyklos erdvėse “ Tėvų paramos tėvams centrą“ Kviečiame Jus į steigiamąją sueigą Kovo 21d. 18 val. Pakvieskite ir kitus tėvelius, pedagogus. Susitinkame M. Mažvydo mokykloje pirmame aukšte. Prašome pranešti apie dalyvavimą. e.p. jolantavertybes@gmail.com Tel. 860081221, 263242, Indrė 861158183 Darbotvarkė : Pristatyti šios idėjos prigimtį Išklausyti dalyvaujančiųjų įžvalgų, pasiūlymų Apibendrinti esamą situaciją Numatyti sekančius žingsnius PRISTATYMAS “Tėvų paramos tėvams centras“ Tikslas- stiprinti bendruomeninius ryšius , kurti vis saugesnes aplinkas vaikams, teigiamai įtakoti švietimo politiką. Problema: Tėvai ir pedagogai vengia mokykloje drauge planuoti, neatlieka atžvalgų. Bijo atvirai vieni kitiems kelti uždavinius, bendrai abejoti, džiaugtis, nagrinėti bei spręsti sunkumus, vengia įvertinti, kaip yra ir kaip turėtų būti. Trūksta aiškumo kas šiuo metu mokykloje vyksta, kas suplanuota, kaip tai atliekama ar nuosekliai atliekama ir kas dar neigyvendinta? Uždaviniai : Sušaukti steigiamąją sueigą Įvertinti esamą situaciją mokykloje Organizuoti disputus Ieškoti sprendimų Teikti pasiūlymus Telktis bendroje veikloje Darbo metodai: šviečiamoji socialinė veikla, tėvų gerosios patirties sklaida, savitarpio parama,...
Read More

DĖL JAUNIMO SKATINIMO EKSPERIMENTUOTI PASIRENKANT LYTĮ IR SEKSUALINĖS ORIENTACIJOS ĮVAIROVES

VDU Sociologijos katedros vedėjai docentei Jolantai Reingardei j.reingarde@smf.vdu.lt docentei dr. Nidai Vasiliauskaitė n.vasiliauskaite@hi.vgtu.lt Mykolo Romerio universitetas Socialinės politikos fakultetas Psichologijos katedros lektorei, doktorantei Rasai Erentaitei rasae @ mruni.eu DĖL ŠVIETIMO MOKYKLOSE SKATINANT JAUNIMą„ EKSPERIMENTUOTI PASIRENKANT LYTĮ IR SEKSUALINĖS ORIENTACIJOS ĮVAIROVES Mes esame sunerimę, dėl spaudoje (http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2011-01-25-laima-vabasiene-kokios-tolerancijos-bus-mokoma-mokykloje/56601) pasirodžiusių pareiškimų apie Lietuvos mokyklas turinčius pasiekti mokymo projektus, kurių ugdymo turinys gali labai neigiamai paveikti mokinių psichiką, moralę, seksualinę tapatybę ir socialinę saviraišką. Įžvelgiame po rafinuotais pavadinimais „Mokytojų, moksleivių, tėvų ir NVO atstovų tarpkultūrinių gebėjimų plėtra" paslėptą grėsmę šeimos vertybėms, bei vaikams. Mums žinoma, kad Jūs remiatės bendrais iš astosuplanuotais žingsniais, veiksmais ir parengtu tyrimu ( J. Reingardės, N. Vasiliauskaitės R. Erentaitės) „Tolerancija ir multikultūrinis ugdymas bendrojo lavinimo mokyklose“. Šio tyrimo rekomendacijose kaip svarbiausia problema išskiriama tai, kad mokyklose per mažai kalbama apie homoseksualumą. Tad mums svarbu kokią žinią išgirs vaikai? Kalbame apie jūsų parengtą projektą apipintą tarsi nekaltomis frazėmis...
Read More

PROFESIONALIŲ AUKLIŲ PASLAUGOS

Mūsų šalies įvairios reformos gerokai sujaukė nusistovėjusį gyvenimo būdą ir žmonių santykius, todėl daugumoje šeimų sutriko pozityvios socializacijos procesas, šeimos susiduria su sunkumais auklėjant vaikus. Šiems sunkumams spręsti būtinas sisteminis požiūris ir kompleksinė pagalba. Todėl jums siūloma auklė- patarėja, kuri savo asmeniniu pavyzdžiu , atitinkamomis žiniomis, mokėjimu, sugebėjimu ir įgūdžiais padės šeimai įveikti auklėjimo sunkumus. Bendrom jėgom su šeima sukurs sveiką ugdymosi aplinką, kad vaikas tik jam vienam būdingu tempu galėtų vystytis ir skleistis. Auklės-patarėjos kompetencijos: 1.Geba palaikyti tinkamą psichologinį mikroklimatą bendraujant su vaikais ir tėvais šeimoje; 2. Geba sukurti sveiką, prigimtinius vaiko poreikius tenkinančią aplinką; 5. Geba suprasti ir analizuoti priežastis, sukeliančias šeimoje socialines problemas; 6. Geba numatyti ir organizuoti ugdomąjį poveikį vaikų ; 7. Geba puoselėti vidines vaiko galias, lemiančias normalią jo asmenybės raidą; 8. Geba sudaryti sąlygas socialinei , jausminei ir emocinei vaiko raidai; 9. Padeda vaikui suprasti ir išgyventi gamtos, meno kūrinių grožį, įtraukia į kūrybos procesą; 10. Taisyklinga lietuvių kalba lavina vaiko kalbėjimo ir bendravimo įgūdžius; 11. Supranta vaiko anatomiją ir fiziologiją, geba suteikti pirmąją pagalbą įvykus nelaimingam atsitikimui; 12. Išmano vaikų ligų simptomus, geba slaugyti sergantį vaiką; 13. Propoguoja sveikos mitybos...
Read More

MOKYTOJAI ANGELAI

Edita Ružinskienė (Kauno m. Ž. Žaliakalnio pagrindinė m-kla), Ramunė Smailienė (Kauno m. Valdorfo m-kla), Laima Dainutienė (Kauno m. Valdorfo m-kla), Viktorija Vainorienė, Antanas Augaitis (Kauno m. Vydūno pagrindinė m-kla), Irina Kliopova (VšĮ KPVDPRC), Ilona Balkuvienė („Vėjų fėja“), Marija Vyšniauskienė (VšĮ KPVDPRC), Ženeta Miladauskienė (Kauno m. M. Mažvydo vidurinė m-kla), Neringa Zabulienė (Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo vidurinė m-kla), Edita Mačiulaitienė (Kauno Gedimino sporto ir sveikatinimo vidurine m-kla), Neringa Degutienė (Kauno M. Mažvydo vidurinė m-kla), Zuzana Mažeikaitė (Kauno P. Mašioto pradinė m-kla), Jurgita Vyšniauskienė (Vaikų gerovės centras „Pastogė“), Erika Dikčiuvienė, Dalia Drąsutavičienė (Kauno dailės gimnazija), Rasa Ušinskaitė (Kauno Purienų vidurinė m-kla), Laimutė Urniažienė (Kauno Eigulių vidurinė m-kla), Rimas Palubinskas (Kauno m. V.Kudirkos vidurinė m-kla), Zita Šalčiuvienė (Profesinio rengimo centras),...
Read More

Mokytojai Angelai

Edita Ružinskiene (Kauno m. Ž. Žaliakalnio pagrindinė m-kla), Ramune Smailiene (Kauno m. Valdorfo m-kla), Laima Dainutiene (Kauno m. Valdorfo m-kla), Viktorija Vainoriene, Antanai Augaiti (Kauno m. Vydūno pagrindinė m-kla), Irina Kliopova (VšĮ KPVDPRC), ...
Read More

Mokyklos nelankymo pagrindinės priežastys

Literatūroje yra išskiriamos penkios mokyklos nelankymo priežastys: - Asmeninės (elgsenos, psichinės ir fizinės sveikatos, mokymosi sunkumai, mokymosi spragos, bendravimo su mokytojais ir mokiniais problemos); - Mokymosi proceso (mokymo programos, mokymo stilius); - Institucinės (mokymo organizavimas, mokyklos klimatas, mokyklos aplinka, neefektyvi mokyklos lankomumo priežiūros tvarka, prastas vaikų specialiųjų poreikių atpažinimas ir pagalba); - Šeimos (šeimos struktūra, šeimos socialinis - ekonominis statusas, šeimos funkcijos); - Bendruomenės ir visuomenės (visuomenės normos, parama, kaimynystė). Vaiko teisės į mokslą įgyvendinimui turi įtakos ir šeimos patiriamas skurdas bei socialinė atskirtis, nes skurdas yra vienas iš faktorių, lemiančių vaiko elgesį mokykloje. Vaikai iš mažas pajamas gaunančių šeimų turi daugiau elgesio problemų, dažniau vengia mokyklos ar yra pašalinami iš mokyklos. Nenoras lankyti mokyklą tokiems vaikams kyla ir dėl dažniau dėl skurdo patiriamų patyčių ar tiesiog klasės draugų ignoravimo. Dėmesį reikėtų skirti ir institucinėms mokyklos nelankymo priežastims. Viena jų - mokyklos mikroklimatas, kuris priklauso tiek nuo bendrosios švietimo politikos, tiek ir nuo konkrečios mokyklos valdymo būdo, tradicijų ir mokyklos bendruomenės narių - vaikų ir mokyklos...
Read More

Tėveliai nedvejokite ir kelkite viešumon patyčių atvejus

Labai svarbu, kad Jūs kalbėtumėtės su mokytojais apie patyčias, kad jie žinotų, kas vyksta. Gali būti, kad šaipomasi ne tik iš Jūsų vaiko, bet ir iš kitų vaikų.Gali būti , kad tiesiogiai iš jūsų vaiko nesityčioja, bet jis netiesiogiai ugdomas būti abejingu šalia esančių skausmui. Nors ir sudarys jums tokį vaizdą, kad Jūs keliate nemalonumus mokytojams ar bereikalingai eikvojate jų laiką. Jūs nesustokite siekdami savalaikės pagalbos galite pasikalbėti ir su mokyklos direktoriumi ar direktoriaus pavaduotoju ir su jais pasitarti, kaip reaguoti į situaciją ir elgtis toliau. Jei ir tuomet nesulauksite atitinkamų sprendimų galite kreiptis pagalbos į Socialinės veiklos Asociaciją „ Šviesos kampelis “, mes jus paremsime tiesioginiuose jūsų susitikimuose tiek mokykloje , tiek ir kitose institucijose. - Įspėjame, kad sumažinti ar sustabdyti patyčias - ne vieno žmogaus jėgoms. Efektyviam šios problemos sprendimui reikalingas viešumas, aktyvus visuomenės, bendruomenės, mokytojų, mokyklos administracijos, tėvų ir moksleivių įsitraukimas. - Patyčios nesiliauja iš karto. Tam reikia laiko. Padrąsinkit savo vaiką ir...
Read More

SOCIALINĖS VEIKLOS ASOCIACIJOS „ ŠVIESOS KAMPELIS“ PASIŪLYMAI TĖVAMS

SOCIALINĖS VEIKLOS ASOCIACIJOS „ ŠVIESOS KAMPELIS“ PASIŪLYMAI TĖVAMS (GALIME TARPININKAUTI ATVEJUOSE TARP MOKYKLOS IR ŠEIMOS) Tėveliai padėkite mokyklai prisiminti, kad: Mokyklos uždavinys – įtraukti tėvus ne tik į vaiko mokymosi proceso stebėjimą, bet ir į prevencines veiklas, padedančias užtikrinti vaiko gerovę mokykloje. Taigi tėvų įsitraukimas į patyčių prevenciją yra labai svarbus – kartais tai gali nulemti prevencinės veiklos sėkmę. Mokykla turi šviesti tėvus, kad būtų linkę palaikyti priekabiavimo prevencines idėjas, ypač tokias, kurios padeda jų vaikams jaustis saugesniems mokykloje. Tačiau neretai būna, kad ir tarp tėvų yra paplitusios klaidingos nuostatos, kad tėvai mano, jog iš patyčių yra išaugama, kad vaikas turi pats kovoti su skriaudėjais, vietoj to, kad kreiptųsi pagalbos, kad skųstis nedera. Šias nuostatas svarbu keisti, siekiant efektyviai vykdyti patyčių prevenciją. SOCIALINIO PEDAGOGO VEIKLOS TURINYS Socialinis pedagogas siekia padėti vaikams geriau adaptuotis visuomenėje, bendruomenėje, švietimo ar globos įstaigoje, kitose socialinėse įstaigose, vykdančiose ugdymo funkcijas, racionaliau išnaudoti visas teikiamas galimybes lavintis, mokytis ir augti savarankiškais piliečiais. Socialinis pedagogas dirba kartu su pedagogais, klasių...
Read More