Komentarai ir argumentai dėl ŠMM atsakymo
Pateikiame mūsų organizacijos direktorės J.Lipkevičienės komentarus į ŠMM G.Steponavičiaus atsakymą.
Anot G. Steponavičiaus, ŠM ministerija to projekto neinicijavo, bet finansavo, (čia ministerijos atsakomybės ribos ir baigiasi), o štai mielieji tėveliai ir pedagogai pasėkmes tegul neš konkrečių mokyklų atstovai, nes tai jie įsileidžia Tolerantiško jaunimo asociją su savo saldžiais žodžiais apipintu projektu “Mokytojų, moksleivių, tėvų ir NVO atstovų tarpkultūrinių gebėjimų plėtra“. Ministras nei vienu žodžiu neužsimena, kad šiame projekte įvardijama, kad jaunas žmogus iš tėvų, mokytojų, socialinių pedagogų, psichologų globos išeina į gyvenimą neturėdamas pakankamos informacijos apie žmogaus lytiškumo sklaidą – heteroseksualumą, biseksualumą, transseksualumą, homoseksualumą. Ir, kad mokytojams, tėvams ypatingai svarbus būtent šis projektas, nes jie negavę ypatingo su seksualine orentacija susijusio švietimo ir nebūdami drąsios ir atviros asmenybės, niekada neišugdys mokinių kaip asmenybių gebančių eksperimentuoti pasirenkant lytį, kuri kaip teigiama nesusijusi su biologine ir skatinama.
Žalingo poveikio ministras tai pat nenagrinėja, nors šio projekto turinys gali labai neigiamai paveikti mokinių psichiką, moralę, seksualinę tapatybę ir socialinę saviraišką.
Ministras rašte 2012-08-20 Nr. SR-4077 pabrėžė, kad šio projekto vykdymo peržiūrą vykdo Europos socialinio fondo agentūra yra įvykdytos 2 patikros , pažeidimų nenustatyta, taip kad mielieji tėveliai, projektas tikrai efektyviai įvykdytas, vaikai tikrai eksperimentuos.
Kita medalio pusė, kad G. Steponavičius nepaklausė tėvų ar jie nori savo vaikus leisti į mokyklas kur vykdomi panašaus pobūdžio projektai. Kodėl G. Steponavičius parengia mokytojams instrukcijas kokias fizinias priemones galima taikyti moksleiviams, bet neparengia instrukcijų, kad su visais projektais prieš jų vykdymą turi būti supažindinti tėvai ir gauta iš tėvų raštiški sutikimai, kaip ir tais atvejais, kad su jų vaikais galėtų dirbti psichologai, gerinantys psichologinį klasės klimatą. Ministras efektyviai pasitarnavo šio projekto įgyvendinimui, du metus slėpdamas apie šio projekto vykdymą konkrečiose mokyklose, neatsakinėjo į užklausiamuosius raštus, pakol šio projektas vykdymas pasiekė pabaigą 2012m. spalio 31d. Taigi, jei miega dora, tai veisiasi nedora.
„Šviesos kampelio” direktorė J.Lipkevičienė