Eglė Pranckūnienė: Neoliberalus švietimo sistemos modelis Lietuvoje nepasiteisino
Pokalbis su švietimo eksperte, Mokyklų tobulinimosi centro direktore Egle Pranckūniene.
Ar sutiktumėte su vertinimu, kad, nepaisant nesibaigiančių reformų, Lietuvos mokyklų sistema išgyvena gilią krizę, kuri yra virtusi problemų gniutulu?
Problemų Lietuvos mokyklose tikrai yra, tačiau skambūs pareiškimai apie visuotinę krizę tikrai nepadeda jų spręsti. Mes turime mokyklų, kurios labai džiugina, kurias galima vadinti itin sėkmingų praktikų pavyzdžiu, tačiau yra ir daug mokymo įstaigų, kurios susiduria su rimtais iššūkiais. Paprastai tarptautiniuose tyrimuose esame priskiriami prie vidutiniokų, tačiau dera prisiminti, kad tokiam vertinimui prielaidų sudaro tai, jog esame kontrastų valstybė ir turime ir labai pažangių, puikių, tiek itin gilioje krizėje esančių mokyklų.
Ką vadinate geros praktikos pavyzdžiais mokykloje?
Situaciją, kai mokykla turi bendrą ugdymo sampratą, kuri atsiskleidžia kiekvienoje klasėje, turi profesionalius mokytojus, kurie kūrybiškai dirba ir reaguoja į vaikų individualius skirtumus, o mokiniai jaučia mokymosi džiaugsmą. Paprastai jau iš karto įžengus į mokyklą bendra atmosfera atskleidžia, kaip čia žiūrima į ugdymą, kokie yra santykiai bendruomenės viduje. Kai kritikuojame visa švietimo sistemą, mes privalome nepamiršti, kad Lietuvoje yra tikrai labai gerų mokyklų, kurios galėtų būti pavyzdžiu ir kitoms. Kitose situacija prastesnė, o kai kuriose mokyklose ji kritiška. Labai gaila, kad mokyklų sistemos viduje labai trūksta solidarumo, todėl skirtumai tarp mokyklų nemažėja, bet net didėja.
Visas straipsnis: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2015-11-20-egle-pranckuniene-neoliberalus-svietimo-sistemos-modelis-lietuvoje-nepasiteisino/137513