Eksperimentai. Mokiniai raginami tapti iškrypėliais
2013 balandžio mėn. 17 d. 08:30:47
Gintarė Minkevičienė, zinios@vakarozinios.lt
Ne vienus metus į Lietuvą mėginanti prasiskverbti daugybę pasipiktinimų sukėlusi „Gender Loops“ ideologija kelis kartus buvo sustabdyta. Tačiau ją propaguojančios organizacijos nenuleidžia rankų ir toliau ieško būdų prasiskinti kelią iki Lietuvos švietimo įstaigų, šį kartą – iki mokyklų.
Iš pažiūros nekalta programa
Homoseksualumą kaip normą norinčios įtvirtinti organizacijos sukuria vis naujus projektus, pavadintus gražiais pavadinimais, maskuojančiais tikruosius programų tikslus. Socialinės veiklos asociacijos „Šviesos kampelis“ direktorė Jolanta Lipkevičienė įsitikinusi, kad Lietuvos mokyklose vykdomi abejotinos vertės projektai, keliantys didžiulę grėsmę Lietuvos vaikams.
Štai, pavyzdžiui, Tolerantiško jaunimo asociacijos 2010-2012 metais mokyklose vykdyta programa 5-12 klasių moksleiviams „Mokytojų, moksleivių, tėvų ir NVO atstovų tarpkultūrinių gebėjimų plėtra“ tęsiama ir toliau. Anot J.Lipkevičienės, iš esmės tai yra „Gender Loops“ projekto variacija. Projekte aptariama, kad mokyklose per mažai kalbama apie homoseksualumą, kad lytinė orientacija yra laisvai pasirenkama, o ne įgimta, ir kad tradicinė šeima yra „homofobiška“.
Kai visi sukluso, kad „Gender Loops“ nori pasiekti darželius ir sustabdė šią veiklą, projektą vykdžiusioms organizacijoms dar buvo likę 35 tūkstančiai neįsisavintų litų. Tų tūkstančių jie niekur negrąžino, bet pinigus nukreipė į pedagogų ruošimą. Kvalifikacijos centruose už tą sumą pagal šitą ideologiją ruošiami mokytojai. O tai dar didesnė grėsmė, nes mes nežinome, ko primokytas pedagogas ateina ugdyti mūsų vaikų“, – grėsmes įvardija J.Lipkevičienė.
Įtartini filmukai
Kristina Černomon, vaiką liedžianti į Radviliškio rajono Šiaulėnų Marcelino Šikšnio vidurinę mokyklą, sunerimo pamačiusi filmuką, kurio pabaigoje subtiliai ir psichologiškai įtaigiai paskleidžiama mintis, neva norint suprasti kitas kultūras, jas reikia išbandyti, tarp jų ir homoseksualumo: „Kreipiausi į mokyklą raštu, gavau atsakymą, kuriame aiškinama, jog homoseksualumo idėjos nebuvo ir nebus skleidžiamos mokykloje.
Bet tolerancijos dienos metu, jau pasibaigus projektui, mano sūnus parėjęs iš mokyklos pasakojo, kaip geografijos pamokos metu rodė filmuką, kuriame mano sūnaus užfiksuotas teiginys yra toks: „Pasaulyje yra homoseksualų ir jeigu jų nebūtų, būtų neįdomu gyventi.“ Girdėdama, ką kalba mano aštuntokas sūnus, buvau sukrėsta.
Vykau į mokyklą, kalbėjau su auklėtoja, bet jau vyresnio amžiaus moteris manęs vis klausinėjo, kas čia blogo tame viename žodyje, parodė man pačiai projekto tęstinumą garantuojantį filmuką. Kadangi domiuosi psichologija, peržiūrėjusi jį įžiūrėjau teiginius, kurie sumaniai paslėpti pasakojime apie įvairias pasaulio kultūras, kad jose visose reikėtų pabūti, jas išbandyti, o pačioje filmuko pradžioje, kaip kultūros, yra pristatomas heteroseksualizmas ir homoseksualizmas. Taigi metodinė medžiaga yra likusi, nors mokyklos darbuotojai įrodinėja, kad projektas pasibaigė ir jau „viskas gerai – būkite ramūs“.
J.Lipkevičienė teigia, kad su vaizdine medžiaga į žmogaus sąmonę leidžiami informaciniai virusai. Paveikiami net pedagogai: „Daugelis mokytojų įtiki, kad seksualinių mažumų atstovams reikia padėti atsiskleisti, taip pat ir mokiniams, kurie suabejojo dėl savo lyties.“ Kita homoseksualumą skatinanti veiklos sritis – mokytojams rengiamos konferencijos. Tolerantiško jaunimo asociacija kvietė mokytojus į sodybas ir rodė skaidres.
„Kadangi direktoriai turi tam tikrus darbinius ryšius ir įsipareigojimus, jie niekada nekels bangų, nes liks be darbo,“ – situaciją komentuoja J.Lipkevičienė.
Direktorius juokiasi
Paklaustas apie homoseksualumą propaguojančias programas, Radviliškio rajono Šiaulėnų Marcelino Šikšnio vidurinės mokyklos direktorius Vytautas Jarašiūnas pradėjo juoktis.
„Mes čia niekuo dėti. Tėvams parodžiau tuos filmukus. Paiškinau, kad niekada tokių dalykų nebuvo ir niekada nebus. Filmuose tik vieną kartą paminimas žodis homoseksualumas, kuris ir nepatiko vienai mamai.
Bet aš jai sakau, palaukit, taigi yra žodynas, tai ką, žodynus išmeskime, nes yra toks žodis? Laikraščių irgi negalima mokykloje rodyti, nes yra juk tas žodis? Nejau negalime tokio žodžio vartoti, nes užsitrauksite nemalonę?
Tegul jie patys atvažiuoja ir pažiūri tuos filmukus, ir įsitikins, kad ten nieko blogo nėra. O su mokytojų apmokymais, gal ten kažkokie pedagogų mokymai ir buvo, aš negaliu komentuoti, gal kažkuris lektorius kažką ta linkme ir bandė kalbėti, bet juk ten dalyvavo suaugę žmonės, kiekvienas pasirenka pats“, – teisinosi mokyklos direktorius.
Vita Kuliavienė, psichologė:
„Gender Loops“ ideologija paremtas mąstymas tvirtina, kad vyrišku arba moterišku asmeniu yra ne gimstama, o tampama, nes tai yra socialinis konstruktas suformuotas aplinkos.
Kitaip sakant, teigiama, jog mes patys pasirenkame savo lytį socialine prasme, ir tokia galimybė yra gėris. Moksliniu požiūriu – tai netiesa.
Klaidingai formuojamas vaikų/jaunų žmonių lytinio identiteto supratimas, kai tiek lytinis, tiek kitų sričių jų asmens tapatumas dar nesusiformavęs, jiems ypač jautrus ir gali būti žalingas. Toks supratimas gali paskatinti jaunų žmonių savęs ieškojimus neteisingame kontekste, eksperimentavimą su savo lytiniu tapatumu, o tai įneštų sumaištį savo tapatume ir psichologines traumas, neigiamai lemiančias asmens savivertę, pasitikėjimą savimi, vėlesnius pasirinkimus.
Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios”
http://www.respublika.lt/lt/naujienos1/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/eksperimentai_mokiniai_raginami_tapti_iskrypeliais/