Ištraukos iš tėvų, susirūpinusių situacija mokyklose, laiškų
Mokykla (ir ne tik mokykla) tikrai yra žvėrinčius ir tai reiktų žinoti visiems einantiems į mokyklą. Jei eini i mišką ir žinai, kad ten yra vilkų, gyvačių ir kitokių pavojingų ir įkyrių padarų tai aišku, kad reikia turėti priemonių, kaip nuo jų apsisaugoti. Taip ir mokykloje – reikia žinoti, kad ten bus tokių pačių vilkų, gyvačių, taigi reikia išsiaiškinti kuo jie gali būti pavojingi ir kaip nuo jų apsisaugoti. Bet niekas apie tai neinformuoja.
2.Visų pirma, mokytojai labai susikompromitavo reikalaudami vien pinigų, o ne teisių į ugdymą. Daugelių atvejų mokytojos pačios priekabiauja, prasivardžiuoja, palaiko “klasių lyderes“, kurios priekabiauja ir apkalbinėja – stengiasi primesti savo nuomonę kitiems, ypač pradinėje mokykloje, vėliau tai tęsiasi jau ir iš mokinių pusės. Mokiniai, kurie pasiskundžia mokytojoms, vietoj pagalbos sulaukia kritikos savo atžvilgiu, tėvai su mokykla priekabiavimo atveju visiškai nesusikalba – yra įžeidinėjami. Jiems yra aiškinama, kad jie nepedagogai ir kad nesikištų, geriausia kai paaugliai tvarkosi patys, kad mokytojai už nieką neatsako ir nieko negali ir tt. Žodžiu, tiek jaunuoliai, tiek jų tėvai yra “aukos“, jei jiems mokykloje blogai. Bet kokį priekabiavimo atvejį mokyklos stengiasi nuslėpti, arba bent apjuodina tuos, kurie tą atvejį viešina. Mokykloje išties yra blogai geriems vaikams. Mokytojo specialybė neprestižinė ne dėl mažo atlyginimo(daug baigusių aukštąjį uždirba dar mažiau nei mokytojos, tik taip reikalauti nemoka), o todėl kad neįmanomas joks savitarpio supratimas tarp mokinių, mokytojų, tėvų. Mokytojai visiškai nepakaltinami.
Kai tėvai kreipiasi į mokyklą, norėdami sužinoti, kas vyksta, prašo mokytojus pasikalbėti su mokiniais, o ne juos barti, bet dažnai yra taip užpuolami, kad lieka tik ištisai keisti mokyklas. Daugelis tėvų jau yra įtikinti, kad vaikai “turi pritapti ir mokėti apsiginti“-taigi ir iš tėvų pagalbos daugelis vaikų nesulaukia. Dukra pasakojo, kaip mokinys spjovė mokytojui į veidą, bet ir pasakojo kaip tas mokytojas netinkamai elgiasi ir kaip tas mokytojas mokinius kolioja….
3. Kodėl gi mokytojai nepagalvoja, kad mokiniai yra agresyvūs, nes mokyklose realiai nevykdomos jokios ugdymo programos. Vėlgi, jei mokytojas sumuša mokinį, tai jis pedagoginio darbo dirbti jau negali – kodėl mokytojai teigia, kad atimti iš tokio “mokytojo“ teisę mokytojauti, negalima, nes mokiniai “baisūs“? Vis dėlto mokytojai yra suaugę žmonės ir turėtų reikalauti visų pirma iš savęs ir pradėti nuo savęs. Ne žvėris mes į mokyklą išleidžiame, bėda tik, kad Lietuvos mokykla – žvėrynas