Nekaltos pamokėlės apie šeimų įvairovę

Šalies pedagogai gauna kvietimus kelti kvalifikaciją lytiškumo ugdymui. Tam jau sukurtas ištisas seminarų ciklas apie lytiškumo, seksualumo ir šeimų įvairovę, kurį organizuoja VDU profesoriai. Mokytojai baiminasi, kad už 160 eurų mokestį profesoriai ruošia jiems mokymus, kaip mokiniams perduoti seksualinių mažumų propagandos idėjas mokykloje, vadindami tai kvalifikacijos kėlimu.

Sukurta VDU mokslininkų

Neseniai mokytojai ėmė gauti kvietimus dalyvauti VDU profesorių rengiamame seminare „Lytiškumas ir šeimos šiuolaikiniame pasaulyje: įvairovė ir jos iššūkiai“.

Mokytojus ketinama supažindinti su lyčių, seksualumo ir šeimų sampratų įvairove, jos formavimosi pagrindais ir socialinėmis pasekmėmis. Seminarus ves VDU mokslininkai – dėstytojai: Artūras Tereškinas, Aušra Maslauskaitė, Milda Ališauskienė, Kristina Žardeckaitė-Matulaitienė, Jurga Bučaitė-Vilkė.

„Lytiškumo, seksualumo ir šeimų įvairovė yra šiuolaikinės visuomenės tikrovė, kurią būtina aptarti ir pažinti jau mokykloje. Ši programa supažindina su lytiškumo, seksualumo ir šeimų įvairovės problematika, kviečia be išankstinių stereotipų pažvelgti į vis dar dažnai tabu Lietuvoje esančias temas, pateikia interaktyvias užduotis ir rekomendacijas, kaip apie tai kalbėtis su moksleiviais“, – paaiškina viena iš programos rengėjų, VDU Sociologijos katedros vedėja prof. Milda Ališauskienė.

Seminarų programą iš viso sudaro 80 valandų susitikimų, konsultacijų ir individualaus darbo. Viso seminarų ciklo kaina pedagogui – 160 eurų, kuriuos reikia pervesti į universiteto sąskaitą. Naujoji programa „Lytiškumas ir šeimos šiuolaikiniame pasaulyje: įvairovė ir jos iššūkiai“ yra skirta mokytojams, kurie dirba arba ruošiasi dirbti ir taikyti Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos programą „Sveikatos, lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai“. Tačiau įdomu tai, kad analizuojant minėtą ministerijos patvirtintą programą apie šeimų ar lyčių įvairovę ten nė neužsimenama. Priešingai, lytiškumo ugdymo siekiu nurodomas „savo prigimtinio lytinio tapatumo suvokimas, atsakingas lytinis elgesys.“ Pasiteiravus, ar toks seminaras iš tiesų atitiks patvirtintą programą, ministerija informavo, kad „profesionalūs mokslininkai, kurie patys turi teisę parengti ir pasiūlyti kvalifikacijos tobulinimo programas, taip pat jie yra kompetentingi nuspręsti, ar programa atitinka Sveikatos, lytiškumo ugdymo ir rengimo šeimai programos nuostatas“.

„Vakaro žinių“ kalbintas VDU rektorius Juozas Augutis sakė apie seminarą nežinantis ir su planuojamu mokytojams dėstyti turiniu nesusipažinęs, tačiau patikino savo universiteto profesoriais pasitikintis. „Įsivaizduoju, kad tai gali būti diskusija. Tikrai tai negali būti privaloma. Pasidomėsiu ir pasikalbėsiu su profesūra, bet avansu galiu patikinti, kad seminare neturi būti nukrypimų palaikant vieną ar kitą pusę. Esame valstybinis universitetas ir nesame užėmę jokios pozicijos. Universitete nėra išankstinių nusistatymų, viskas grįsta moksliniais tyrimais“, – sakė J.Augutis.

Rektoriaus žiniomis, tokie kursai gali būti tik laisvai pasirenkami, o paklaustas apie jų kainą, buvo įsitikinęs, kad pedagogai neturėtų jos mokėti iš savo kišenės. „Kursai gali būti užskaityti kaip kvalifikacijos kėlimas, bet jie yra savanoriški. Anksčiau mokytojų kvalifikaciją organizavo privačios kompanijos, dabar į šį lauką grįžta ir universitetai. Kol kas universitetai papildomų lėšų tokiems kursams negauna, o mokyklos ar savivaldybės gauna lėšas mokytojų kvalifikacijos kėlimui. Todėl, manau, kad mokytojai savo lėšomis neturėtų mokėti už kvalifikacijos kėlimą. Tai turėtų apmokėti mokykla arba savivaldybė“, – tikino rektorius.

Įžvelgia vaikų žalojimą

Vilniaus Mykolo Biržiškos gimnazijos biologijos mokytojas Romas Darafėjus „Vakaro žinioms“ sakė, manantis, kad lytinis ugdymas neturėtų būti atiduotas į visų mokytojų rankas. „Biologams šios temos priklausydavo ir anksčiau, tad papildomo pasiruošimo mums nereikėjo. Apie šeimų ir lyčių įvairovę su vaikais nekalbame. Taip, pasakome vaikams, kad homoseksualumas egzistuoja, tačiau to neprilyginame šeimai. Tai jokiu būdu negali būti pagrindinė lytiškumo ugdymo tema. 7-8 klasėje, mano supratimu, kalbėjimas tokiomis temomis būtų vaikų žalojimas ar net pastūmėjimas tam tikra kryptimi“, – sakė R.Darafėjus.

Kai lytiškumas ugdomas integruotai į visus dalykus, pedagogo nuomone, kyla pavojus, kad vaikai iš skirtingų pedagogų išgirs skirtingas vertybes: „Manau, kad taip ir vyksta. Gali būti proteguojamos asmeninės pažiūros. Todėl, ypač dirbant su jaunimu, negali tokių temų dėstyti bet koks mokytojas. Pasakoti vaikams kad gali būti bet kokios santuokos ir bet kokie tarpusavio ryšiai gali būti lygiaverčiai, manau, yra pavojinga.“

R.Darafėjus pastebi, kad kalbant su vaikais apie lytiškumą, svarbus tėvų leidimas: „Mano sūnus jau baigęs mokyklą, tačiau tikrai nenorėčiau, kad kažkas, atėjęs į mokyklą, propaguotų mano vaikui homoseksualius santykius.“

Lietuvos tėvų forumo tarybos narė Jolanta LIPKEVIČIENĖ:

– Esu dalyvavusi ne viename panašiame seminare. Visi jie įvelkami į gražią pakuotę ir skambias frazes, po kurių slepiasi gender ideologijos propaganda. Kol neprabus mūsų sąmoningumas, šis propagandos traukinys ir toliau važiuos. Nereikia apsigauti, manant, kad tai nekalti seminarai. Tokiuose seminaruose organizuojamos įvairios interaktyvios veiklos, suteikiama daug vertingos informacijos. Tačiau lyg tarp kitko infiltruojamos gender ideologijos nuostatos. Gender teorija pateikiama kaip modernumas ir nauji vėjai. Deja, matant, kad tokie mokymai ir seminarai toliau gausiai organizuojami, tenka pripažinti, kad mūsų šalies daliai pedagogų vis dar trūksta kritinio mąstymo ir vertybinės krypties. Pedagogai galvoja, jei mokymus veda aukštus mokslinius laipsnius turintys lektoriai, tai jų pateikiamos žinios turi būti vertingos. Neturinčiam tvirto emocinio ir dvasinio stuburo žmogui galima daug ką įdiegti. Gender propagandai pasidavę mokytojai gali padaryti daug žalos vaikų mąstymui.

Esu girdėjusi, kaip tokio pobūdžio seminaruose medikai skatina ankstyvą 14-16 metų jaunuolių lytinį aktyvumą ir net siūlo išrašyti kontraceptikų. O po panašių mokymų mokykloje mokytojams paliekama metodinė medžiaga darbui su vaikais. Su ja nėra supažindinami tėvai. Joje įduodama žinutė, kad homoseksualus galėtume suprasti tik pabuvę jų kailyje. Dar geriau – ir patiems tai išbandyti. Tokių seminarų užuominas esu pastebėjusi jau daugiau kaip prieš 10 metų.

Planuojamuose VDU seminaruose, spėju, nebus nieko naujo, tai tik aukštesnis šios ideologijos sklaidos lygis. Retai suabejojama žmonėmis, turinčiais mokslo cenzą. Profesoriai ar daktarai neva negali klysti ar būti suklaidinti. Tačiau tai tik aukštesnio lygio klastingas žaidimas. Nei žmogaus pavardė, nei jo atstovaujama įstaiga, nei jo mokslo laipsnis savaime nepadaro jo teisaus. Tradicinė šeima yra laiko patikrinta vertybė, ant kurios pamato tūkstančius metų kuriamos valstybės.

Ministro pozicija

Neseniai pareigas pradėjęs eiti švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius „Vakaro žinioms“ sakė, kad apie rengiamus VDU mokymus dar negirdėjęs, tačiau patikino, kad jų turinys turėtų atitikti ministerijos patvirtintą programą: „Jeigu neatitinka, turėtų būti universiteto atsakomybė. Programa yra ir vertybiniu, ir teisiniu požiūriu suderinta. Reikalausime, kad jos būtų laikomasi.“ Supažindinome A.Monkevičių su ministerijos pateikta informacija esą kvalifikacijos kėlimui akredituota įstaiga kompetentinga pati nuspręsti, ar mokymai atitinka programą. Jis nesutiko. „Teisiškai – taip. Tačiau kalbame apie ministerijos patvirtintą programą. Jeigu jie ją įgyvendina, turi jos laikytis. Man tai yra svarbu ir įdomu, dar pats pasidomėsiu“, – patikino A.Monkevičius.

http://www.respublika.lt/lt/naujienos1/lietuva/kitos_lietuvos_zinios/nekaltos_pamokeles_apie_seimu_ivairove/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *