PILIEČIŲ NUOMONĖ APIE ŠMM MINISTRO SKUBOS TVARKA ĮVESTą„ NUO 2016m. MATEMATIKOS EGZAMINą„:
PILIEČIŲ NUOMONĖ APIE ŠMM MINISTRO SKUBOS TVARKA ĮVESTą„ NUO 2016m. MATEMATIKOS EGZAMINą„ :
,,Nemanau, kad šiuo metu Tėvynei svarbiausias klausimas matematikos egzaminas. Tai tarsi dėmesio nukreipimas nuo svarbiausių dalykų. Svarbiausia – laisvė – žemė – šeima – mūsų Tautos išlikimo klausimas.“ Vytautas
Sveiki mielieji,
Džiugu, kad dar yra mūsų tarpe žmonių, kuriems rūpi, kad Lietuvos vaikai būtų apsišvietę, išsilavinę, pilietiški, atsakingi, kūrybingi … vienu žodžiu būtent tokie kaip išvardinta Lietuvos švietimo strategijoje, išsilavinimo standartuose, egzaminų reikalavimuose, mokymo programose, visoje eilėje Švietimo ministerijos ir kitų jai pavaldžių ar giminingų institucijų norminių dokumentų, raštų, įsakymų, aprašų, nuostatų, instrukcijų, reikalvimų, suvestinių, išrašų, vertinimų … Tik vienas klausimas – kodėl visuose valstybės popieriuose (čia taip pat yra visose kitose srityse) viskas taip gražiai atrodo ir taip „žiauriai” skiriasi nuo realaus gyvenimo? Kažkaip nejučia prisimenu Marko Tveno žodžius: „Yra melas, yra didelis melas ir yra statistika”. Ar tik nėra viskas vardan “švento“ popierėlio ir „gražios” ataskaitos. O kas vyksta realiame gyvenime, kad ir toje pačioje švietimo srityje ? Ar kuris nors iš čia sėdinčių ir skaitančių šitą forumą gali užtikrintai pasakyti, kad „taip, aš ir dabar išlaikysiu visus abitūros egzaminus, tame tarpe ir matematikos”. Kiek Seimo, vyriausybės ar tos pačios ŠMM klerkų išlaikytų tuos egzaminus, kurių jie reikalauja iš mūsų vaikų? Kiek tie išlaikyti egzaminai realiai padeda gyvenime? Kiek mokyklinio amžiaus vaikų kasmet savo noru pasitraukia iš gyvenimo? Atsakysiu – dvi klasės, dvi klasės mokyklinio amžiaus vaikų (apie 50-60) kasmet savo noru išeina iš gyvenimo, nors švietimo dokumentai reikalavo iš jų būti pilietiškais, atsakingais, kūrybingais, žinoti iš įvairių dalykų ir matematikos tą ir tą, ir dar tą ir aną ir niekur nesakė, kad gyvenimą reikia baigti savižudybe. Nėra nei vienų metų, kad per abitūros egzaminus nebūtų greitosios pagalbos iškvietimų, nėra nei vienos gimnazijos, licėjaus ar kitos vidurinį išsilavinimą teikiančios įstaigos, kurios mokiniai nesinaudotų korepetitorių paslaugomis. Matyt taip pat nėra arba labai sunkiai rastume bent vieną mokyklinio amžiaus vaiką, kuris su normaliu krūviu, be streso, bemiegių naktų, savo ir tėvų nervų gadinimo, sistemos spaudimo ir gasdinimo egzaminais būtų laimingas ir besišypsantis pabaigęs vidurinę mokyklą. O mūsų “švietimo“ ministeris ir toliau seka savo sveikatos reikalų kolegos pėdomis – “gerinti, tobulinti, pakelti, kontroliuoti, reikalauti, tikrinti, praplėsti, papildyti, reformuoti … švietimo sistemą“, kurios realiai matyt po 90-ųjų taip ir nepavyko sukurti ar bent jau realias gaires sudėlioti. Ministras, kuris priėmė akivaizdų antikonstitucinį ir lietuvius diskriminuojantį įstatymą ir toliau savivaliauja realizuodamas savo (o gal kažkieno kito) viziją, ministras su švietimu turintis tiek pat bendro, kaip aš su baletu, ministras, apie kurį internete sklando “legendos“, ministras, apie kurį šnekama: “koks gali buti švietimo ministras, kuris atėjo iš ten, kur šviesos nėra“ (matyt turima omeny proktologo specialybę), ministras, kuris …
Taip, aš irgi labai noriu, kad mūsų vaikai būtų pirmiausia Žmonės iš didžiosios raidės, kad jie gerai išmanytų ne tik savo konstitucines teises, bet ir pilietines pareigas, kad žinotų ne tik datą kada įvyko Didžioji Prancūzijos revoliucija, bet ir ką ji davė Europai ir Pasauliui, kad ne tik žinotų tuos kelis ar keliolika autorių reikalingų abitūros egzaminui, bet mokėtų raiškiai ir aiškiai dėstyti savo mintis ir argumentuoti požiūrius, kad mokėtų ne tik integralų ir išvestinių formules, bet sugebėtų logiškai mąstyti ir taikyti įgytas žinias ir gebėjimus gyvenime, kad ne tik žinotų Krėvos unijos ar trečiojo Respublikos padalijimo datas, bet suvoktų gilumines priežastis ir pasėkmes atvedusias mus į šiandieną, kad jie mylėtų savo Tėvynę, savo brolius ir seses, ir būtų pasiryžę galvą už juos paguldyti…, bet ar to išmoko ir patikrina mūsų egzaminai ir švietimo sistema ??? Deja deja …
Todėl siūlyčiau pirmiau plačiau ir giliau pažvelgti į visokius “gražiai“ apvilktus ir “prasmingai“ pristatomus mūsų valdžiažmogių naujus projektus, idėjas, papildomus patikrinimus, krūvius, egzaminus ir kitas geroves mūsų vaikams ir mums visiems.
Su meile ir viltimi
Darius Trečiakauskas
Mob +370 678 25555
Email darius@sempas.lt
Sveiki,
Manau, kad tėvynei didžiausias turtas yra vaikai, jei jie bus nugalinti, nudrąsinti, permaitinti akademinėmis mažareikšmėmis žiniomis, sulaužytais psichiniais, emociniais ir dvasiniais stuburais, tai nebus ateityje kam ta tėvyne pasirūpinti. Šiandien Švietimas neatlieka tikrosios paskirties. Jis prigrūda mažareikšmių dalykų į vaikų atmintį, suteikia mokslo laipsnius, bet nesirūpina vaikų vidiniais ištekliais jų pašaukimu. Vaikams daro žalingą įtaką masinė isterija, sukietina širdis, iškreipia mąstymą. Vaikams reikia mokytis tokių disciplinų, kurios jiems padėtų įveikti gyvenimo negandas ir laimėti kovas su aistromis, godumu, pavydu ir neapykanta. Ačiū Dariui už stiprias mintis iškilusias iš jo patirties ir širdingo proto.
Jolanta Lipkevičienė
Linkiu visiems šviesos tiesoje
860081221