Suomijos mokyklose mokomųjų dalykų pamokas keičia mokymas pagal temas

Jau tikrai ne vieną kartą buvo rašyta apie „Suomijos fenomeną“, aukštą šios šalies švietimo sistemos vertinimą tarptautiniuose reitinguose, pelnytą garsėjant gerais mokinių skaitymo, rašymo ir matematinių gebėjimais, bei apie tai, kaip įvairiausių šalių švietimo ekspertai vis vyksta į šią Šiaurės Europos šalį, tikėdamiesi atskleisti tokios sėkmės paslapties receptą ir – kas žino? – gal parsivežti lemtingąjį burtažodį namo.
Šį kartą į Helsinkį vyko jau 34 metus švietimo temomis rašantis ir 12 metų „The Independent“ redaktoriumi dirbantis Richardas Garneris. Žurnalistą ypač sudomino tai, kad Suomijoje imamasi įgyvendinti vieną iš radikaliausių švietimo reformų programų, kuria siekiama atsisakyti tradicinių pamokų „pagal mokymo dalykus“ ir pereiti prie mokymo „pagal temas“. Sužinotas naujienas ir Suomijos mokyklų mokytojų požiūrį į pertvarką jis aprašė savo straipsnyje „Finland schools: Subjects scrapped and replaced with „topics” as country reforms its education system“.
Už jaunimo ir suaugusiųjų mokymą Helsinkyje atsakinga švietimo specialistė Liisa Pohjolainen patvirtino, kad tai „iš tiesų taps dideliu Suomijos švietimo pokyčiu“.
Helsinkio miesto plėtros vadovas Pasi Silanderis paaiškino, jog dabar suomiams reikia kitokio švietimo, kad galėtų tinkamai šiuolaikinėje visuomenėje parengti žmones darbinei veiklai.

http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2015-03-27-suomijos-mokyklose-mokomuju-dalyku-pamokas-keicia-mokymas-pagal-temas/129088

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *