„Aš sakau – mes turime problemą: Estija, Latvija, Lietuva, Suomija, Švedija, Vokietija, JAV. Sąrašas – begalinis“, – savo kalbą pradėjo Estijos Rygikogo narys, buvęs Tartu universiteto rektorius, buvęs švietimo ir krašto apsaugos ministras, Estijos mokslo akademijos narys, profesorius Jaakas Aaviksoo. Trečiadienį jis dalyvavo tarptautinė konferencijoje „Lietuvos švietimo sistema: ar pateisinami visuomenės ir verslo lūkesčiai?“ Čia skaitė pranešimą „Estijos švietimo sistemos reformavimas: ką jis davė šalies ekonomikai ir konkurencingumui?“

J.Aaviksoo kalbėjo tarsi apie visuotinai suprantamus dalykus. Pavyzdžiui, kad XXI amžius smarkiai skiriasi nuo XX ar juo labiau nuo XIX amžiaus.

„Tačiau daugelyje mūsų šalių švietimo sistemos koncepcija vis dar plėtojama pagal principus, kurie buvo aktualūs XIX amžiuje. Ir tai yra problema – didesnė nei manome“, – konstatavo profesorius.

Be to, pažymėjo jis, universiteto diplomas negarantuoja jokios šviesios ateities.

„60–70 proc. jaunuolių tiki, kad jų laimė priklauso nuo universiteto diplomų. Pažiūrėkime į darbo rinką: mes neturime tiek kvalifikuotų darbų. Ir jų neatsiras per 20 metų“, – kalbėjo J.Aaviksoo.

Jis įsitikinęs, kad pats metas aukštąsias mokyklas vertinti ne pagal išdalytų diplomų, o pagal iškart po studijų pagal specialybę įsidarbinusių absolventų skaičių. Tai – vienintelis efektyvumo matas.

http://www.15min.lt/naujiena/svietimas/karstos-zinios/svietimo-sistema-priejo-aklaviete-vercia-vaikus-ismokti-to-ko-jiems-neprireiks-gyvenime-234-467809#ixzz3JbCiVpwh

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *