V.Targamadzė. Neviltis didėja: nepamatuoti švietimo eksperimentai nesibaigs

V.Targamadzė. Neviltis didėja: nepamatuoti švietimo eksperimentai nesibaigs
Habil. dr. Vilija Targamadzė, Vilniaus universiteto profesorė, Lietuvos švietimo tarybos pirmininkė,
2014 m. rugpjūčio 13 d.

Vilija Targamadzė
Ir vėl valstybiniai brandos egzaminai… Kodėl nuolat juos lydi nerimas, dažnai neigiamos emocijos, sklando mitai, išlenda egzaminų užduočių rengėjų ir organizatorių, ypač politikos žaidėjų, edukologinio neraštingumo žiojėjančios skylės?
Žmogiška, kad mokinys, baigdamas vieną iš svarbių savo jaunystės etapų (bendrojo ugdymo vidurinės mokyklos tam tikrą tipą), laukia savo mokymosi rezultatų įvertinimo. Ir visai nesvarbu, ar jis tikrai mokėsi, ar neretai imitavo mokymąsi (tik lankydavo ar aplankydavo mokyklą), vis tiek jam tas įvertinimas svarbus, juolab, kad Lietuvoje egzaminų rezultatai susieti su tolimesnėmis studijomis (su studijų „krepšeliu“).
Tad abituriento ir jo artimųjų nerimas, jaudulys suprantami. Tačiau jį sustiprina ir keistai įdomus egzaminų organizavimas. Jį drįstu pavadinti sistemine klaida bendrojo ugdymo sistemoje. Keliais sakiniais apie tai. Organizacine prasme tarsi didelių priekaištų ir nebūtų – užtikrinamas užduočių slaptumas, nebekrečia informacijos nutekėjimo skandalai, egzaminai vyksta numatytu laiku, skelbiami rezultatai ir tt. Tačiau turinio prasme priekaištų yra. Ir tikrai pagrįstų.
http://www.delfi.lt/projektai/atgal-i-mokykla-ismaniai/naujienos1/kaip-keisis-abituros-egzaminas.d?id=65463262

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *