Išprotėjimo virusą tirs Švietimo ir mokslo ministerija
2013 gruodžio mėn. 05 d.
Po dienraštyje „Respublika“ išspausdintų straipsnių „Mūsų europarlamentarai išprotėjo“ ir „Europa visai išprotėjo“ mokytojams parengtos metodinės medžiagos buvo aptartos Švietimo ir mokslo ministerijoje. Mokytojams parengtos metodinės knygelės moko, kaip kalbėti apie lytines mažumas, šeimų įvairovę ir lyčių stereotipus. Nauja propagandinė informacija tėvams ne juokais sukėlė nerimą.
Švietimo ir mokslo ministras Dainius Pavalkis teigią esąs nustebęs Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Lietuvos mokytojams parengta metodine medžiaga.
Parlamentarė Rima Baškienė akcentavo, kad ši medžiaga kelia tėvų nerimą. Ketvirtadienį Seime per Vyriausybės valandą ji teiravosi ministro apie naująją mokymo priemonę. Politikė citavo metodinę medžiagą paskelbusį dienraštį „Respubliką“, kuris rašė, kad šios metodinės priemonės projektas jau parengtas VDU ir vadinasi „Laimingos mokyklos dienos“. Pagal šią priemonę mokyklose patariama daugiau kalbėti apie kitokią lytinę orientaciją, daugiau jaunimui pasakoti apie kitokią šeimą, įkurti klasėse net seksualinės orientacijos tarybas.
„Teigiama, kad šis projektas yra tiesiogiai derintas su Europos Komisija, apeinant Švietimo ir mokslo ministeriją“, – kalbėjo R. Baškienė.
„Aš iš tikrųjų pirmą kartą girdžiu apie šitą reikalą. Žinau, kad tam tikros įtakos yra gana dažnai daromos. Labai keista, kad VDU, kuris turi Teologijos fakultetą, ir yra pakankamai, kaip sakant, tradicinių orientacijų gerbėjas…. Aš tikrai pasidomėsiu. Jūsų informacija pirma, kurią gavau“, – teigė švietimo ir mokslo ministras.
Apie Lietuvos mokytojams parengtą metodinę medžiagą „Respublikai“ pranešė Vakarų Lietuvos tėvų forumo pirmininkė Kristina Paulikė.
Medžiagoje „Laimingos mokyklos dienos“ mokytojams pateikiami pamokų planai 7 temomis. Viena jų – lyčių ir šeimų įvairovė. Leidinyje pedagogams aiškinama, kaip derėtų kalbėti seksualinės orientacijos ir šeimos įvairovės klausimais su mokiniais.
Pavyzdžiui, rekomenduojama „naudoti nešališką mokymo programą, kurioje paskirta vietos homoseksualistų, lesbiečių, biseksualų, transseksualų“ reikalams.
Mokytojams patariama rengti specialius renginius, pavyzdžiui, „Įvairovės dienas“, kurios griautų stereotipus bei išankstines nuostatas. Rekomenduojama klasėje net įkurti seksualinės orientacijos tarnybą, bendradarbiauti su homoseksualistų teises ginančiomis vietos nevyriausybinėmis organizacijomis (įdomu, kuo jos galėtų prisidėti prie ugdymo proceso).
„Mokytojai turi sugriauti šeimos sąvokos idealumą tam, kad neįžeistų tų mokinių, kurių šeimos išgyvena sunkų periodą, ir reikia atkreipti dėmesį, kad kai kuriais atvejais kai kurios šeimos gali būti pavojingos“, – rašoma leidinyje.
Be to, mokymosi priemonių rinkinyje neslepiama, kad jo tikslas – „padėti jaunuomenei mąstyti kitaip, nei jie buvo išauklėti, ir apsvarstyti šeimos apibrėžimą“.
http://www.respublika.lt/lt/naujienos1/lietuva/lietuvos_politika/isprotejimo_virusa_tirs_svietimo_ir_mokslo_ministerija/