Dvyliktokas: mokykla žudo talentus ir kenkia jaunoms asmenybėms

Rūta Pukenė, www.DELFI.lt 2014 m. lapkričio 14 d. Mokykla neišmoko vaikų elementarių ir paprastų įgūdžių, nepadeda atrasti savo pomėgių ir talentų, suprasti, ką nori veikti gyvenime. Ji žudo įgimtus vaiko talentus ir kenkia jaunoms asmenybėms. Tai DELFI pasakojo šiuo metu dvyliktoje klasėje besimokantis aštuoniolikmetis verslininkas Antanas Bakšys. Pirmąsias užgimusias verslo idėjas jis realizavo dar būdamas…

Kaip drausminti vaikus be žodžio „negalima“?

Daugelis tėvų yra girdėję, kad draudimais auklėti vaikus nėra gerai, tai gali iššaukti neigiamas reakcijas ir tik dar labiau paskatinti juos elgtis nederamai. Juk tai, kas uždrausta, visuomet vilioja. Tačiau ką daryti, kai negalima sakyti „negalima“? Juk tokiu atveju vaikai gali tapti visai nekontroliuojami. Kaip nustatyti tinkamo elgesio taisykles ir kaip drausminti vaikus pataria Egu.lt…

Kodėl vaikas nenori mokytis – saugo save ar tingi?

Mano sūnus labai nenori ruošti namų darbų. Jį nuolat reikia raginti tai daryti. Ir tas nenoras toks didelis, kad vaikas neretai pratrūksta ašaromis, pykčiu. Kodėl jis nenori mokytis? Gal yra tinginys iš prigimties? Kalbamės su psichiatre, Lietuvos ambulatorinių psichikos sveikatos centrų asociacijos prezidente Vida Matulioniene. – Dėl kokių priežasčių vaikui gali būti atgrasu, gal net…

„Mišraus amžiaus grupių mokymosi modelio integravimas į mokyklas“

KVIEČIAME 2014 lapkričio 14d. 14.00-19.00 val. Kauno m. Savivaldybės didžiojoje salėje (Laisvės al. 96) Į Dr. OJARS RODE ( Latvija) SEMINARą„ „Mišraus amžiaus grupių mokymosi modelio integravimas į mokyklas“ Dr. Ojars Rode yra Latvijos Drusti miestelio mokyklėlės direktorius ir fizikos bei matematikos mokytojas. Dr. mokytojas praktikas Ojars Rode dalinsis savo 20 metų pedagogine patirtimi „Tautskola…

Kodėl mokyklos turėtų kurti stiprias bendruomenes?

Rinkdamiesi mokyklą tėvai daug laiko skiria bandydami išsiaiškinti, kurioje iš jų dirba geriausi pedagogai. Vėliau vaiko rezultatams nepateisinant lūkesčių, per atvirų durų dienas mina klasių slenksčius ir kaltina mokytojus nepakankama kompetencija. Tačiau specialistai teigia, kad ryšius tarp moksleivių, mokytojų, tėvų ir kitų mokyklos bendruomenės narių reikia puoselėti ne tik per atvirų durų dienas. endruomenė –…

Ekonomistė: Lietuvos inovatyvumo stabdis – švietimo sistema

Lietuvai tapti inovatyvia valstybe trukdo į akademinius pasiekimus orientuota švietimo sistema, kuri neskatina novatoriško mąstymo, verslumo ir neleidžia šioms savybėms pasireikšti, teigia „Swedbank” vyresnioji ekonomistė Laura Galdikienė. Šalies inovatyvumo lygį iš esmės lemia du veiksniai – žmonių kūrybiškumas ir sąlygos idėjoms įgyvendinti, pažymi „Swedbank” ekspertė. „Pastarasis veiksnys apima įvairius inovacijoms svarbius aplinkos elementus – infrastruktūrą,…

Ezio Aceti. Vargas su… tėvais

Tekstas skelbtas žurnalo šeimai „Artuma“ 2013 m. Nr. 9 Lietuvoje gegužę viešėjęs italų psichologas Ezio Aceti nuolat savo paskaitose ir knygose kalba apie vaikų vystymąsi, remdamasis įvairių laikmečių ir krypčių psichologinių, medicininių, sociologinių tyrinėjimų rezultatais bei žinomų vaikų ugdymo specialistų, dvasinių lyderių patirtimi, įžvalgomis. Mokslininkas stengiasi ne ką nors paneigti ar patvirtinti, bet susisteminti tas…

„Mes pamiršome, kad mokykla sukurta vaikams”

„Mes pamiršome, kad mokykla sukurta vaikams” Pažymiai yra didelis blogis. Ir jie neturi būti skirti mokiniui. Vaikams turi būti aišku, ko jie nežino ir kaip to išmokti. Mokiniai savo mokykloje neturi jaustis mažiausiai reikšmingi, nes ši institucija sukurta jiems ir dėl jų. Jie neturi būti motyvuojami gąsdinimais ir biurokratinėmis priemonėmis. „Įsivaizduokite mokyklą, į kurią norisi…

Didžiausios vaikų problemos – kaip jas išspręsti?

Didžiausios vaikų problemos – kaip jas išspręsti? Rūta Pukenė, www.DELFI.lt 2014 m. rugsėjo 24 d. Augindami vaiką tėvai dažnai susiduria su vienokiomis ar kitokiomis vaiko problemomis. Tačiau norėdami jas išspręsti ne visada tinkamai pasirenka sprendimo kelią. Taip mano vaikų psichologė Aistė Burbienė. Anot jos, didžiausios vaikų problemos kyla dėl santykio su suaugusiais nebuvimo. „Mes, suaugę,…

Vilniečių šeima vaikų lankyti mokyklos nevers: juk mes neperkame šuniuko, jei neturime sąlygų

Vilniečių šeima vaikų lankyti mokyklos nevers: juk mes neperkame šuniuko, jei neturime sąlygų jam auginti Nijolė Koskienė, www.ikimokyklinis.lt Vilnietis Giedrius Cikanavičius su žmona Irina augina du vaikus: septynerių sūnų ir pusantrų metukų dukrą. Šeima yra apsisprendusi suteikti savo vaikams teisę bendrauti su tėvais tiek, kiek jiems to reikės, ir neversti jų lankyti mokyklos. Pozityvios ir…

Šalva Amonašvilis apie pedagogikos romantiką

Būkime įkvėpti mokytojo, psichologo, mokslų daktaro Šalvos Amonašvilio. Nuostabią dovaną prieš naujus mokslo metus gavo tie, kurie nemokamai sudalyvavo net 4 dienų autoriniame seminare Lietuvoje, Kėdainiuose. Susitikimas buvo skirtas tėvams. Rekomenduojam pasiklausyti šio įrašo klasių vadovams, kils daug minčių, ką perduoti mokinių tėvams. Bet apie tai galite šnekėti tik tuomet, jei patys to siekiate.

Kodėl tėvai ir pedagogai nesusikalba: bendradarbiavimą stabdantys veiksniai

Kodėl tėvai ir pedagogai nesusikalba: bendradarbiavimą stabdantys veiksniai Vytis Valantinas, klinikinis psichologas, www.ikimokyklinis.lt Bendradarbiavimas su vaikų tėvais yra vienas iš pačių svarbiausių ir kartais vienas iš pačių sunkiausių bei labiausiai nuviliančių pedagoginio darbo aspektų. Kai pedagogas yra dar neseniai pradėjęs profesinę praktiką, pirmieji tėvų susirinkimai neišvengiamai reiškia dviejų nerimaujančių pusių (pedagogo ir tėvų) susitikimą, kuris…

Mokyklinė esė: dramblys Levelis ir keista pradžia

Po greitos rugsėjo 1-osios šventės niekaip negalėjau prisiminti, kaip tas dramblys vadinosi. Ne lietuviškas kažkoks. Kažkoks Levelis. Labas, drambly. Štai ir sulaukiau savo pirmųjų dienų mokykloje. Gerai, kad tu čia esi. Ir gerai, kad tu užsimerkęs. Tikiu, kad nenorėtum čia tiek visko pamatyti, kiek matau aš. Kodėl mes čia turime būti? Kodėl viską turime daryti…

Mokyklinė esė: kai tėvai bijo mokyklos

Bijai mokyklos? Ir tu ne vaikas? Suprantu tave. Ir užjaučiu. Kažkas nusišnekėjo ir daug suagusiųjų ugdymo įstaigose ėmė ir įtikėjo: kai bijai pats, pradėk pulti. -Pakalbinti Jus noriu kelias minutes. -Gerai. -Tai va, visų pirma, noriu pasakyti, kad jūs esate naujokai. Įsivaizdavau save kaip planetoje, kurioje prieš tai nė karto nesu buvusi. Net krūptelėjau: planeta…

Ketvirtokės atskleista paslaptis įvarė kaunietei nerimo

Ketvirtokės atskleista paslaptis įvarė kaunietei nerimo Jolanta Lipkevičienė Po savaitės nuvažiavusi į mokyklą Kaune pasiimti globotinės randu mergaitę liūdną, sėdinčią ir besisupančią į priekį ir atgal. Tokie psichinę perkrovą liudijantys judesiai mergaitei jau buvo išnykę maždaug prieš dvejus metus. Auklėtojai apie tai pasakiau, ji atsakė, kad vaikui dar adaptacinis periodas, vėliau praeis. Pasilenkusi prie mergaitės…

Dvejetai mokykloje – ne problema

Dvejetai mokykloje – ne problema: genialių dvejetukininkų sąrašas – nuo L. Tolstojaus iki B. Gateso Jeigu jūsų vaikas pradės gauti blogus pažymius, neskubėkite jo barti. Visai gali būti, kad jis gyvenime pasieks daugiau, nei jūs drįstumėte pasvajoti, rašo kp.ru. Nemažai garsių mokslininkų ir rašytojų mokykloje turėjo nemenkų bėdų. Pavyzdžių toli ieškoti visai nereikia. „Vyšnių sodo“…

Rugsėjo pirmosios šventėje nieko vaikus džiuginančio ir vaikiško?

Rugsėjo pirmosios šventėje nieko vaikus džiuginančio ir vaikiško? Jolanta Lipkevičienė Kaip ir visi vaikai prieš rugsėjo pirmąją , taip ir mūsų globojama mergaitė, psichologiškai ruošėsi į kitą mokyklą. Ji savivaldybės tarybos sprendimu, reorganizuojant mokyklas, turėjo pakeisti mokyklą einant į ketvirtą klasę. Džiaugėmės buvusios trečios klasės mokytoja, ji buvo ypatinga. Visą vasarą stengiausi sumažinti jos jaudulį…